NY BLOGG:

http://metrosexual.vox.com/

http://egendomlig.blogg.se/
























2006-08-24 - Muntergöken och Shell

Idag ringde telefonen klockan åtta. Det var åsaskolan som ringde och undrade ifall jag kunde jobba på fritis från 1230 till 1600. Visst gick det bra så där har jag spenderat min eftermiddag. Sen när jag var där så ringer Shell till min mobil och hör av sig angående mitt CV som jag lämnat in. Så jag kilade på arbetsintervju klockan 17. Visst gick det fint, men dom gillade inte att höra att jag egentligen vill jobba på Överskottsbolaget. Lite komiskt att gå på en arbetsintervju utan att argumentera till 100% för att man verkligen vill jobba för dom. Men ändå, det gick ju bra och det kändes viktigt att få gå på min första arbetsintervju. Men som sagt. Dom förväntar ju sig att man vill ha jobbet när man kommer dit. Haha. Men vi får se. Om jag inte får något från Överskottsb. så får jag väl antingen krypa tillbaka till Shell med svansen mellan benen eller också söka något annat jobb. Jag har rätt så bra sjävlförtroende nu, jag är nöjd med min CV och jag har tydligen fått bra vitsord från mina "referenser" som de tydligen ringt upp!!! Jag har inte lämnat några rikiga referenser på mitt CV, bara skrivit ut vilka jag jobbat för, och det känns ju lite pinsamt, eftesom att man alltid ska kontakta sina referenser innan man lämnar ut dem. Well, får väl ringa i efterhand och förklara... Dock vet jag inte till vem av mina tidigare arbetsgivare de ringt. För det var tydligen en tjej på kontoret som hade kontaktat någon. Suck! Weeeeell! HOPPAS jag får ett samtal från ÖoB nu. Annars verkar det som om man kan jobba en hel del på Åsaskolan. Bra att ha en liten backup/inkomstkälla iaf!



0 Kommentarer:

Post a Comment

<< Home