NY BLOGG:

http://metrosexual.vox.com/

http://egendomlig.blogg.se/
























"Min" mobil har typ pajjat, det kan vara batteriet som är kass, ska ta reda på det snart med hjälp av Mathias, använder min relativt osmidiga t610 som har en obefintlig styrspak. mjäk, fortfarande bättre än min nokia dock! Jag bloggade ingenting igår, hade en del att göra på kvällskvisten, så jag tänker summera både gårdagen och dennadagen här nedan!

Igår var jag alldeles för trött för att göra mat, så jag tänkte att jag köper kebab! Så jag ringer till Åsa La Pizza och säger att jag vill ha en stor kebabtallrik för jag vill gärna bli mätt, så efter lite tjöt säger jag att om jag inte får en tillfredställande portion så går jag till Svanen, men jag vill helst slippa detta eftersom att jag åt där förra gången och fick för lite mat, då blir han lita sur och säger att det är tråkigt när jag hotar med att gå till Svanen istället för att käka där och BLA BLA, observbera att allt detta diskuterades på en VÄLDIGT låg svenskanivå och mycket stakningar från hans sida. Men jag fick i alla fall en stor portion och en handskakning när jag gick där ifrån! Kändes bra. Men historien slutar inte här. Av outgrundling anledning har de valt att slösa lite extra på miljön och att ge en kebabsåsen i en liten plastbehållare, ifall nu någon tråkig idiot inte skulle vilja ha sås på sin kebab och vara lat nog att inte säga till. I ALLA FALL när jag kommer innanför dörren med såsen på kabablådan löst invirad i plastpåsen försöker jag ta av mig skorna och kebaben kom tydlingen i en såpass bra lutning att kebabsåsen glider ur påsen och rakt ner på det jävla golvet, klart som kristall att burken går jättesönder och att kebabsås så fint appliceras på skomattan, på några trappsteg och på mina skor. Gud vad jag svor. Lyckades i alla fall att dokumentera olyckan som ni kan se i min väldigt suddiga bild här under....



Så till dagens nästa händelse! - När jag satt och käkade kebbaben framför teven och nyheterna såg jag raiden som grisarna hade gjort mot piratbyråns och ThePirateBays hemsida, springer genast upp till datorn och konstaterar att det som rapporterades på nyheterna var sannt. Såg att Piratbyrån la upp en tillfällig blog med pressmeddelande på svenska. Men eftersom att ThePirateBay är en av världens populäraste hemsidor så fanns ett stort intresse av den engelsktalande massan att även dem få läsa pressmeddelandet, så jag satte mig ner och skapade en ny blogg under namnet piratbyran-in-eng.blogspot.com och satte igång med att översätta. Detta var ganska lyckat och jag har under en 24 timmarsperiod fått 6.161 sidvisningar!

Det var nog allt om gårdagen, eftersom att detta blev jävligt långt tänker jag inte skriva så mycket om idag. Var inne i kungsbackade och gymmade, var själv och jag och min iPod tog i ihop och resultatet blev slutpumpade armar, mage, axlar och rygg. Känns bra! Tog inga kort idag. Känns inte lika roligt att ta kort med t610an...!



2 Kommentarer:

Blogger Adam sade...

du kan åtminstonne köpa riktig kebab så egentligen är det inget att klaga över dock så kan det vara lite trist att äta utan sås men så kan det bli. Själv är jag jättesjuk,yr,snurring och svag. skulle löpt pressent till Ia idag och skickat hem men jag orkar knappt stå så det får bli en lite försenad pressent. fan va trist det är med stacey med. har skickat ett sms precis och frågat hur det går. har inga pengar att ringa just nu men kanske gör det senare. Var ju jävligt trist dehär.

Thursday, 01 June, 2006  
Blogger Erika sade...

haha, gud vad jag skrattade :P.
kan riktigt se framför mig hur arg du blev. haha, kul kul.
och vad är det för fel på din nokia? (äh, du kan ju inte svara på det där ändå... får väl fråga på msn eller nåt... uhm)

Friday, 02 June, 2006  

Post a Comment

<< Home